5 marca 2012

Krewetki z patelni

Na dzisiejsze późne śniadanie przygotowałam sobie pyszne krewetki z patelni. Inspirację do tego dania znalazłam w książce "Gotuj z sercem" i zmodyfikowałam do własnych potrzeb. 

Świetnie sprawdzi się zarówno jako późne śniadanie, ale także jako dodatek lub przystawka, którą błyskawicznie można podać gościom - czas przygotowania to tylko 10 minut! Trzeba jednak pamiętać, żeby krewetki były wcześniej rozmrożone, ja swoje wstawiłam w miseczce do lodówki noc wcześniej, żeby rano były na pewno gotowe. Podane składniki wystarczą na jedną porcję śniadaniową lub dwie przystawki. Smacznego!

Krewetki z patelni:

12 drobnych krewetek
dojrzały pomidor
ząbek czosnku
łyżeczka suszonej bazylii
łyżka siekanej pietruszki
oliwa z oliwek
szczypta ostrej papryki w proszku
sól, pieprz


Krewetki umyć i ponacinać im grzbiety. Czosnek obrać i pokroić w cienkie płatki. Pomidora umyć, wyciąć gniazdo nasienne i pokroić na mniejsze cząstki.

[edit 11.10.2012] Następnym razem użyć pomidorów bez skórki: wrzucić pomidora do wrzątku, potrzymać 1-2 minuty, następnie obrać ze skórki, która powinna sama łatwo schodzić. Dopiero potem kroić.

Oliwę rozgrzać na patelni, wrzucić przygotowane krewetki, podgrzać chwilę po obu stronach. Dorzucić czosnek i bazylię, smażyć kolejną minutę. Na koniec wrzucić pomidory, pietruszkę, paprykę sól i pieprz.





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz